"Välj rätt sko och slå 15 meter längre"

Det var rubriken på en tråd i ett diskussionsforum som jag läste igår. Jag läste inte mer än rubriken eftersom jag uppfattade påstående som utopiskt. Nu har dock poletten trillat ner. Jag tror fortfarande inte att man generellt kan öka sin längd genom att byta skor, om det nu var så författaren hade tänkt. Däremot håller jag absolut med om att skorna är oerhört viktiga för att spelet och svingen ska fungera. Och det är klart, har man skor som inte sitter bra eller som man t o m besväras av, ja då tappar man längd. Kanske så mycket som 15 meter.

Jag har haft golfskor från Adidas, Nike och Footjoy. Adidas var helt okej, men sedan fick jag för mig att köpa Nike av någon anledning. Det kommer jag inte att göra om. Jag upplevde brister i kvalitén. Ett par sprack i sulan och det andra läckte. Och våta skor leder gärna till skavsår och skavsår resulterar ofta i kortare slag eftersom man hela tiden måste hålla igen för att inte belasta skavsåret. Så det ligger nog trots allt något det där påståendet. Välj skor med omsorg. Satsa gärna en extra krona på att få skor som passar dina fötter och som håller hög kvalitet.

Idag spelar jag med Footjoy på fötterna. Två par väl använda står i garderoben och två par nya har inhandlats under vinterns rea.

Kommentarer
Postat av: Richard

Med tanke på att du knappt driver långre än du kastar din sko, så skulle jag, om jag vore dig undersöka detta med att prova rätt sko. ;-]

2007-02-18 @ 14:23:45
Postat av: Golfer

Richard: Det är få som kastar en sko över 300 meter.

2007-02-18 @ 20:51:19
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Christina W

Golfer och Richard... det finns andra "sporter" där man ägnar sig åt att kasta skor eller närmare bestämt stövlar. Kanske skulle ni båda byta sport?

2007-02-21 @ 07:04:57
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Golfer

Christina: Tror ingen av oss tänkt tanken, men kanske skulle göra det. Kan det vara ett alternativ att kasta golfskor under vintersäsongen? Förresten, jag slängde ett par gamla i måndags. Räknas det?

2007-02-21 @ 08:07:36
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Christina W

Njae...vem ska ni kasta dom på? Kanske kan någon kasta dom efter er?

2007-02-21 @ 18:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0