Trehjulingarna rullar in på banan

Trehjulingarna rullar in på banan
Under säsongen 2005 dök de upp så smått på banorna. Trehjulingarna. Det hade funnits varianter tidigare, men nu kändes de mer gedigna. Jag var nog inte ensam om att i smyg snegla på de lyckliga som sköt dessa framför sig. Jag kunde konstatera att det var få yngre golfare som valde att prova. Inte så att man kunde se trehjulingarna som golfbanerullatorer, men helt klart var det få under 60 som körde trehjuling 2005.

Men det var då det.  Säsongen 2006 såldes det trehjulingar i mängder. Fråga i shopen på Strängnäs GK får ni höra. Där var det väntlista på att få köpa en Max Ti 1000.

Jag skaffade min på försommaren förra året. Vilken lysande investering! Det som 60-plusarna förstod redan 2005 nådde oss "yngre" golfare först 2006. Många ville rulla, skjuta och prova i samband med var och varannan golfrunda som spelade. Jag fick t o m avundsjuka blickar den där heta sommardagen när temperaturen kröp upp mot 30 grader. Jag och kamraten gick med våra trehjulingar med paraplyerna uppmonterade som solskydd. Vi sköt vagnarna lätt framför oss medan andra drog, bar och släpade på sina bagar.

Nu är snart en ny säsong i antågande. Jag tror att 2007 blir trehjulingarnas definitiva genombrott i Sverige. För er som ännu inte skaffat någon, gör det. Det är som att ha caddie med skillnaden att du får bedöma avstånden själv.

Bilden visar Max Ti 1000, förra årets storsäljare. Inför året kommer en uppgraderad variant med dämpning och en med batteridrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0