Plugg i tipen

På tal om wedgar... För ett drygt år sedan köpte jag nya wedgar; Ping Tour Black Chrome Nickel. Efter att ha spelat med dem i kallt väder tyckte jag att de var "hårda i träffen". Skaften är Ping CS Lite utan Pings speciella dämpning i skaften. Jag började fundera på att byta skaft, men då skulle jag ju få andra skaft i wedgarna än i järnen. Vad göra åt detta "stora problem"? Jag gick till Easy Swing och förklarade problemet. Och dom löste det åt mig.

Dom satte på nya grepp, Golf Pride, som är tillverkade så att dom absorberar en del av vibrationerna från bollträffen...men utan att ta bort känslan. Dom monterade också bort skaften för att längst ner i tipen sätta i en träplugg. Nästan lite hokus pokus, men det funkar. Jag är mycket nöjd.

Tack Easy Swing.
http://www.easyswing.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0