Els + Callaway = Sant

I en kommentar har jag gjorts uppmärksam på att mycket nu tyder på att ryktet jag skrev om i förra veckan är sant. Ernie Els går till Callaway. Informationen kallas för "breaking news" på www.golfdigest.com. Jag trodde på ryktet redan när det nådde mig för en vecka sen. Därför är jag inte direkt förvånad att det nu "bekräftas" genom att Ernie Els idag har spelat med Callaway Fusion i samband med inspelet till the Johnnie Walker Classic i Phuket.

Jag tycker däremot att det är klart intressant att ta del av Golf Digest förklaring till varför Callaway nu köper loss Els från Titleist (avtalet räcker 2007 ut):

"One reason for Callaway’s interest might be to counter the move made by Henrik Stenson to Srixon at the end of 2006. Callaway need a marquee player in Europe and Els will provide this."

Så kan det absolut vara, vilket då innebär en extra fjäder i hatten för Henrik Stensson. Man ersätter en världsspelare med en annan. Så enkelt är det.

Ska bli intressant att se hur Titleist kommer att agera nu.

Läs mer här:

http://www.golfdigest.co.za/stories/df_ELS_JOINS_CALLAWAY780.php

http://golfers.blogg.se/2007/february/ernie-els-gar-over-till-callaway.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0