Lilla julafton

Idag var det dags igen att känna lycka i magen. Nya Edwin Watts-katalogen låg i brevlådan när jag kom hem. Tänk att man i vintermörkret kan bli så glad över en utrustningskatalog full av nyheter. I alla fall brukar jag bli det. Ni som hängt med ett tag vet att jag skrivit om dessa stunder då de nya katalogerna kommer. Då jag sätter mig tillsammans med sambon, häller upp ett glas vin och bläddrar och njuter. Eller vad jag nu skrev i ett tidigare inlägg.

I alla fall, idag kom Edwin Watts julkatalog. Visst var den fullsmockad med nyheter, men samtidigt kändes ingenting nytt. Inga överraskningar i alla fall. Kan ju bero på att jag sedan bloggen kom till försöker hålla god koll på de flesta nyheter som dyker upp och som jag finner intressanta.

Jag får väl bläddra lite mer i den snygga katalogen. Kanske hittar jag något spännande guldkorn i alla fall.

Om jag trots allt ska nämna något nytt som jag inte skrivit om eller ens uppmärksammat tidigare så var det damversionen av TaylorMades CGB Max r7.

image466

Kommentarer
Postat av: Scoreman

Hittade den här bloggen av en slump och har sedan dess, bara ett par dagar tillbaka, klickat in fem, sex gånger om dagen. Mycket bra!

Snygg damdriver det där, men vad tycker du om de nya satsningarna med Wilson Luxe, Ping Rhapsody och så vidare? Med sambo som också spelar har jag tyckt det varit lite fattigt med utbud för damer, men de här satsningarna tycker jag är lovvärda.

2007-12-06 @ 10:25:48
Postat av: Golfer

Scoreman: Hej, kul att du hittat hit och att du tittar in så ofta. Det snabba, enkla svaret om damsatsningarna så tycker jag generellt att de är bra, men risken finns alltid att man får marknaden att tro att alla kvinnor ska (eller vill) spela med färgglada klubbor och skaft i rosa eller ljusblått. Precis som bland männen finns det spelare med olika sving och svinghastighet. Det är där man ska börja när man väljer utrustning, tycker jag.
Sedan har damklubborna utvecklats till det bättre de senaste åren.
Kan kan utveckla tankarna mer i ett senare inlägg.

2007-12-06 @ 11:00:35
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Scoreman

Golfer: Kan inte hålla med dig mer än vad jag gör gällande färger för tjejer. Golfmarknaden för damer är skrämmande flickigt med barnsliga färger, helst med massor av babynyanser. Det är till och med, har jag sett när jag försökt hjälpa sambon, omöjligt att hitta ett par vettiga långbyxor. Tjejer ska tydligen spela i kjol, vare sig det är 25 eller 2,5 grader ute...

2007-12-06 @ 11:33:25
Postat av: PEO

Har du provat någon av Tour Edge Exotics olika klubbor? ffa driver och fairwaywoods som tydligen skall vara riktigt lååånga, även om vi känner igen den reklamen från andra tillverkare.....

Har provköpt från E-bay, men det blir dyrt innan klubban är hemma med 25% momspå klubba inklusive frakt + postavgift. Köpte ClevelandComp-huvud 8.5 huvud för ca 500 kr, men innan den var hemma i brevlådan så gick den totalt på ca 1100 kr, men den går bra. En av de bättre drivers jag
haft.

Någon bra test av olika nya skaft som du stött på? Callaways "testvagn" som introducerades i våras trodde jag skulle slå igenom, dvs man köper ett huvud och kanske 2 skaft, ett som går högt och ett som går lågt och som ger mera längd, beroende på bana m.m. dvs lätta att skruva i och ur =slippa limmet och ge en betydligt större chans att prova sig fram till "rätt skaft".

Trevlig blogg med bra länkar!

2007-12-08 @ 19:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0