Hybridtest

Mellandagar och ledig. Så skönt. Igår var det besök i golfhallen som gällde. Idag vände vi bilen åt ett annat väderstreck och styrde mot Dormy. Inte direkt för att göra några inköp utan mer för att göra sådant som aldrig (sällan i alla fall) hinns med i vardagen.

Besöket (eller besöken för jag hann med två besök under de timmar vi var i Barkarby) resulterade inte i något enda inköp. Det sög i köptarmen, men jag gick därifrån utan ett enda öre spenderat. Starkt, eller hur?

Provslog några olika klubbor. Framför allt slog jag följande hybrider:

image498

Nike: Stor överraskning. Kändes mycket förlåtande och kraftfull i träffen. Slog först med ett skaft i A-flex utan att veta om det. Kändes riktigt bra. Bytte sedan till ett R-flex och tyckte inte skillnaden var särskilt stor.

Ping: Skön klubba, men inte samma drag i den som Sumon.

TaylorMade Burner: Den må ha fått guldmedalj i Golf Digest, men på mig imponerade den inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0