Hjälpa tomten

Golf och bloggande är ju inte allt som rör sig i mitt huvud, även om man lätt kan tro det när man läser den här bloggen kan jag tro. Jag har ju faktiskt ett arbete också. Just nu rusar det på i en väldig fartom dagarna. Mycket som ska fixas inför jul. Just i dessa stunder när det är som mest kan man behöva rensa huvudet även på arbetstid. Idag har jag gjort det. Mellan alla möten och telefonsamtal passade jag på att koppla av med att hjälpa tomten på traven.

Först mailade jag "min" golfbutik och frågade om lagerstatus för Pings Tour-W wedge. Jag suktar ju lite efter en ny pitchingwedge istället för den jag har idag i G2-setet. Tour-W är ett alternativ, ett annat är den pitchingwedge som ingår i i5- eller i10-seten. Det blev några mail, men nu vet jag läget. Leveranstid 2-3 veckor, för inga alternativ fanns i lager. Gäller bara att bestämma sig.

Sedan mailade jag "min" klubbmakare och undersökte möjligheterna att göra en "fitting" för en G10-driver. Blir nog en "fitting" i januari. Vart den leder får vi se.

Effektiv julklappsplanering i tio minuter. Så skön avkoppling i en annars stressig vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0