Slut i rutan...tillfälligt avbrott

Det var så det började. Med surfning. Golfsurfning. Sambon var tidigt ute och började blogga redan för två år sedan och hon tyckte att även jag skulle börja för att berätta för andra om det jag hittade när jag golfsurfarde. Och så blev det. Golfsurfningen kom att kombineras med golfbloggning. Det var i januari i år. Antalet unika besökare på bloggen är nu väldigt nära 20.000. Det är kul och jag uppskattar att så många hittat hit. De senaste dagarna har dock golfsurfningen och golfbloggandet fått stå tillbaka lite för en annan typ av surfande, nämligen tv-surfande.

Häromdagen gick vår "tjock-teve" sönder. Egentligen inget konstigt med det. Det var tio år gammal. Vi hade inte direkt planerat att köpa någon "platt-teve" just nu, men börjar nu fundera på om det inte är dags. Det första vi gjorde när tv:n gick sönder var att ta kontakt med den lokala tv-handlaren. När vi beskrev felet sa han "det där fixar jag". Det lät ju bra. Klart bättre än att rusa och köpa en ny teve för 8-, 10-, 12-tusen skattade pengar. Tevehandlaren hade dock tänkt vara lite sommarledig den här veckan så öppettiderna skulle vara begränsade till kl 14-16. I torsdags jobbade jag därför hemifrån för att kunna lämna in teven kl 14. Efter att ha kånkat in teven i bilen och kört ner till tevehandlaren möttes jag av en enkel lapp på dörren som sa "STÄNGT TORSDAG". Bomber och granater! Lämnade, trots irritationen, ett vänligt meddelande på hans telefonsvarare. Inte ringde han tillbaka inte.

I går åkte jag hem tidigare från jobbet för att lämna in teven. Väl framme hos tevehandlaren möttes jag av samma "STÄNGT TORSDAG"-lapp nu med det lilla tillägget "+FREDAG"! Nya meddelanden på hans telefonsvarare, men ännu ingen kontakt. Nu lutar det åt ny teve.

Med anledning av denna teve-historia har golfbloggandet de senaste dagarna fått tillbaka för tevesurfande. Köpa "platt-teve" är inte "a-walk-in-the-park". Det kan absolut jämföras med att köpa nya järnklubbor. Ska man vara noga, vilket jag tycker man bör vara när det handlar om stora utlägg, så måste man fundera över vad man egentligen behöver och ta reda på vilket utbud som finns. Sedan gäller det att välja ut några möjliga alternativ och prova, prova. I slutänden handlar det dock om två saker: pris och upplevelse.

Ungefär där är vi just nu. Del av dagen idag har ägnats åt forsatt teve-surfande, provtittande i ett antal butiker och letande efter lämplig teve-bänk. Inte nog med att det är en ny teve som ska köpas in, vi måste något att ställa den på också. Där stupade dagens planerade inköp. Vi hittade ingen bänk som vi tyckte passade i vårt hem. Golfsurfandet ersattes av tevesurfande som nu måste ersättas av tevebänkssurfande. Puh. Får kanske lägga ilskan åt sidan och försöka få tevehandlaren att laga "tjock-teven" och slippa köpa ny teve just nu. Skulle spara tid och pengar. Tid som kan läggas på golfspelande och pengar som kanske istället kan användas till att köpa nya järn. Ping G10 ser snygga ut...

Kommentarer
Postat av: Virvla

jag har en Sony av något slag, jag är väldigt nöjd, men den är kanske (jag erkänner) liiiite i största laget. jag hade kunnat nöja mig med 37'. jag är å andra sidan ingen konnässör, men jag tror på att köpa välbeprövade märken och inte billigast möjliga.

2007-08-25 @ 23:42:16
URL: http://virvla.se
Postat av: Golfer

Virvla: Nöja dig med 37"? Hur stor teve har du? Vi får bara plats med en 32".

2007-08-26 @ 00:47:04
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Richard

www.prisjakt.nu för att hitta handlare som har bäst pris. Denna sidan är sammanlänkad med www.minhembio.com På så sätt kan man hitta en produkt till bästa pris med en knapptryckning kunna läsa recentioner från både fackpress och ägare till produkten i fråga.

2007-08-26 @ 10:02:18
Postat av: Golfer

Richard: Tack för tipset. Precis så har jag gjort. Läst och läst och läst. Vilket gjort att det blir svårare och svårare. "The more you know, the more you know that you don't know". Paneler, pixelgaranti, clouding, pixelmapping och allt vad det heter.

2007-08-26 @ 17:50:01
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0