Kan Tiger så borde jag kunna

Spelade på Djursholms GK idag. Trevlig bana i mycket fint skick. Inte minst greenerna. Visserligen hålpipade för några dagar sedan, men ändå jämna, fina och framför allt snabba. Rejält nedklippta.

Trevlig runda. Vi stängde jobb och annat ute och bara pratade golf och spelade golf. Himla kul. Tack Jöran!

Ska man se till spelet vi presterade så blandade vi båda två. (Eller var det bara jag?) Kamraten spelade för det mesta riktigt, riktigt bra. Två birdies och ett antal par blev det för hans del. Dessutom slog han långa raka drives med sin Callaway FT-i. Lite avundsjuk blev jag allt. Dessvärre misstänker jag att det inte bara handlar om utrustning. Jag har ju testat FT-i och inte slog jag sådana drivar som han visade mig idag trots att vi med andra klubbor slår ungefär lika långt.

För egen kan jag i efterhand glädjas åt att jag gjorde par på alla tre par femmorna, men mest glad är jag över puttningen. Idag funkade den bra. Något jag uppskattade mycket med tanke på puttningskollapsen i söndags. I söndags 39 puttar, idag 30 puttar på 17 hål. Ett hål hålade jag aldrig ut på efter ett försök till konstslag. På hål 13 slog jag snett och hamnade helt i mask. Istället för att lyssna på kamraten som försökt slå igenom skogsdungen tidigare utan att lyckas så tänkte jag "han har inte lyckats, statistiken talar med andra ord för att jag ska lyckas".

Jag slog en mycket bra järnåtta. Dessvärre tog den i en gren precis när jag börjat jubla inombords eftersom jag trodde den var igenom. Den var ju ute ur dungen! Jag fattar inte hur den kunde ta i en gren då. Surt, men så är det ju ofta, det lönar sig att gå enklaste vägen ut även om det kostar ett slag. Å andra sidan så är det ju när man spelar sällskapsrunda man ska testa lite konstslag.

När jag stod där och övervägde det där slaget genom dungen tänkte jag på Tiger Woods. Om han kan skjuta prick med sin driver, då borde väl jag kunna göra det med min järnåtta. Och det var nära, nära att jag fick rätt.

Tiger slår konstslag

Kommentarer
Postat av: Dan

En fråga helt utanför ämnet, när kommer nya numret av Golf Digest ut? Har fattat det så att den
inte utkommer 12gr per år. du prenumererar väl? (jag borde också göra det)

2007-08-30 @ 19:09:16
Postat av: Golfer

Dan: Numret borde ha kommit idag, men gjorde det inte. Jodå, jag prenumererar. Har ett nummer i lådan hemma och ett ex till jobbet. :-)

2007-08-30 @ 19:56:59
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0