Hålla huvudet kallt

Spelade en runda ikväll efter jobbet. Dåligt med folk på banan så jag fick ge mig iväg själv. Redan på hål fyra gick jag upp i ryggen på en fyrboll som vänligt släppte igenom mig på hål 5. Sedan ångade jag på. Trots skogsbesök på hål 8 och trots att jag blev lite sinkad av fyrbollen gick första 9 hålen snabbt. Vid kiosken stötte jag ihop med en annan medlem, ljag kallar honom här för "Staffan".

Staffan gick också själv och hade fått ihop 16 poäng på de första nio hålen. Han frågade hur dags jag gick ut och det visade sig att jag startat 30 minuter efter honom. Han reagerade på att jag spelat fort. Kanske det var där det började. Kanske började han tänka; "Han måste vara duktig han som spelat så fort", eller något i den stilen. Något hände i alla fall. Staffan fick uppenbara problem med sitt spel. På hål 10 slog han utslaget i ett sidovattenhinder och senare två bollar i ett annat vattenhinder. Han bad mig spela vidare och visade att han skulle komma igång på hål 11.

Utslaget på hål 11 hookade han rejält och var nära att gå i vattnet. I vattnet gick han istället på tredjeslaget. Pliktade, lyckades ta sig över vattnet, slog sitt femte slag i nästa vattenhinder. Fem vattenbesök på två hål. Jag led med honom.

Sedan gick det i alla fall bättre. Hål 12 och 13 spelade han bra, men därefter valde han att kliva av.

Tänk så svårt det kan vara att hålla huvudet kallt, fokusera på sitt eget spel och inte bry sig om hur bra eller dåliga medspelarna är ...eller ser ut att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0