Riktig säsongspremiär

Så härligt att komma ut på banan igen. Jag betalade och gav mig ut på Gripsholm i strålande sol och knappa 15 grader. (Ja, det var värt 450 kronor.) För att vara så tidigt på säsongen var skicket på banan riktigt bra. Hoppiga greener får man räkna med.

Scoren helt okej för att vara första riktiga 18 hålsrunda på svensk mark i år. Missade ett antal puttar. Några pga dålig puttning och några pga dåliga greener. Svingade hyfsat bra. Några riktigt bra både järnslag och drivar (dock inga över 318 m). Det som krånglade var wedgarna. Dålig bollträff och dålig längdkänsla.

Spelade inte med fullt set. Hade bl a valt bort trä 5 eftersom jag ville testa den nya spoonen på banan. Det var dock igen bra idé. Slog den från fairway tre gånger; en gång out, en gång uselt och en gång okej. Jag ska inte slå spoon från fairway, så är det bara.

Den stora överraskningen under rundan var att hybriden med nytt skaft gick så ruggigt bra. Kändes som en helt ny klubba och den gick långt och rakt nästan av sig självt. Kul.

image86

Kommentarer
Postat av: Richard

Snygga inspel. Kastede fram bollarna, eller placerade du dessa lite snyggt på green? ;-] Om jag är avis på dig som kan vara ute och spela när jag står och skrapar huset.... inte alls *hytter med häven* ;-]

2007-04-01 @ 20:16:23
Postat av: Richard

Snygga inspel. Kastede fram bollarna, eller placerade du dessa lite snyggt på green? ;-] Om jag är avis på dig som kan vara ute och spela när jag står och skrapar huset.... inte alls *hytter med häven* ;-]

2007-04-01 @ 20:16:26
Postat av: Golfer

Richard: Vill helst inte berätta, men kan göra det ändå. Min boll är den till vänster i bild. Det är hål 14, en par femma och jag ligger där på fem slag. Snyggt inspel med en järnsjua. Innan dess en ruskigt bra hybrid och innan den en usel spoon från fairway och innan den hybrid från ruffen inkl trädträff och så var det då drivern....den har jag glömt som tur är.

Missade bogeyputten och gick därifrån med en sjua. Men jag klagar inte. Hellre sju i i strålande sol än skrapa hus. :-)

2007-04-01 @ 20:27:05
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Magnus

Låter trevligt! Gick mina första 18 för den här säsongen på Strängnäs GK i dag. Mycket trevlig runda även om en del (två) birdieputtar i bra lägen missades och att de korta järnen låg kvar i ide.

2007-04-01 @ 21:35:43
Postat av: Golfer

Magnus: Gissar att du blir vass i år. :-) Hur såg det ut på Strängnäs då? Vått?

2007-04-01 @ 21:38:25
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Magnus

Förvånansvärt tort faktiskt. De har till och med börjat vattna för att det är för(!) torrt, men det kanske beror på att de lagt på en del gödning också...

Vita "fläckar" på fairway och greener, men det är ju gräs där så det går ju att spela :) Det är ju trots allt bara början av april...

2007-04-02 @ 16:53:48
Postat av: Jossa

Tack. man klistrar in en url link + adressen till bilden så får man upp den som bakgrund.. svårt att förklara. Du ändrar det inne i designen på bloggen.

Så du har varit ute å brukat jorden! min klubb har varit öppen nu sens 15 mars, men har inte hunnit ta mig tid att göra säsongsstart än.

2007-04-02 @ 21:09:53
URL: http://jossa.blogg.se
Postat av: Golfer

Magnus: Ja, det är ju det. Lycka... :-)

2007-04-03 @ 08:04:43
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Jossa: Tack, och lycka till med träningen.

2007-04-03 @ 08:05:39
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0