Nike Sasquatch Sumo² gav myror i huvudet

I samband med dagens runda fick jag möjlighet att slå ett slag med Nike Sasquatch Sumo². Jag valde ett hål där jag först slagit en bra drive med min egen klubba. Nike-drivern hade seniorskaft och 13 grader. Provsvingade en gång och kände att svingen måste vara lugn med hänsyn till det mjuka skaftet. Sedan var det dags... *klonk*...ungefär så låter klubban när man slår med den. Ska man likna ljudet vid något så låter den ungefär som när man sparkar på en tom plåtburk. Nåväl, bollen flög spikrakt i en hög fin båge och planade ut och gav en del rull trots den höga bollbanan.

När vi sedan kom fram till bollarna, det var då myrorna kröp in i huvudet. Jag hade drivit ut mig själv med Nike-drivern. Mjukare skaft, högre loft (har 12 grader på min Bang-driver)  och ändå (eller tack vare det) gick Sasquatch längre. Inte med mycket, men ändå. Den var längre. Det trodde jag aldrig. Jag som har svårt att låta bli att köpa nytt... Jag vill dock inte ha någon stor Sasquatch. Men det är klart, går den rakare och framför allt längre, då blir det svårt att låta bli.

Känslan genom hela svingen väldigt stabil. Kändes som att svinga med en wookpanna, men på ett positivt sätt. Nu var det bara ett slag jag slog, men efter att ha sett ägaren av klubban slå med den under hela rundan är jag övertygad om att den ger vad det lovar, dvs rakare slag. Troligen också långa. I alla fall längre än min Bang. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Richard

Eftersom drivar är djävulens verktyg så är det självklart att de funkar när man som du testade en ny klubba. Allt för att de ska lura på dig en ny klubba. När man köpt och betalat den, så försvinner magin- som vanligt. Att ägaren till klubban lyckades slå bra slag under er runda, trots att han köpt den bevisar bara vilka listiga krafter som härskar här. Dessa slag som din spelkamrat lyckades med kommer försvinna när ni spelat klart och du köpt din klubba..... akta dig!!! Mörkrets krafter äger och besitter driverdjungeln ;-}

2007-04-15 @ 12:00:46
Postat av: FD

Jag har också provat denna driver, men fick ett helt annat resultat. Man kan inte säga annat än att samtliga slag var i princip spikraka, vilket vittnar om att tekniken fungerar. Uppenbarligen gör den det med avkall på en del längd, åtminstone i mitt fall förlorade jag minst 50 meter jämfört med min gamla driver (905R). Det som förbryllar är att fenomenet inte verkar konsekvent, eftersom jag i bekantskapskretsen har några spelare som upplever att den går LÄNGRE. Förbryllande, som sagt.

2007-04-15 @ 12:49:22
Postat av: Golfer

Richard. Haha, nej nej så är det inte...nu försöker du bara få mig att inte köpa nytt...och det vet du inte funkar. ;-)

2007-04-15 @ 13:26:44
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

FD: Hmm, kanske Richard har rätt i alla fall...

2007-04-15 @ 13:27:39
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0