Lång dags färd mot natt för Tiger?

Nu börjar jag vackla. Trodde stenhårt på Tiger, men nu ser det mörkt ut. Mörkt som natten kanske är för mycket sagt än så länge. Tiger har ju några hål kvar. Viktiga och svåra hål.

Vinner inte favoriten så brukar det ofta vara så att det seglar upp någon som ingen räknat med före slutvarvet. Frågan är vem det blir som vinner om det inte blir Tiger. Harrington kan klara det. Likaså Goosen, men inte Rose. Tyvärr. Han vore värd att vinna, tycker jag. Det kan också bli Zack Johnson. Visst vore det häftigt med en helt otippad vinnare. Zach Johnson. Kanske kommer han gå till golfhistorien och därmed aldrig mer kallas "ingen" som Thomas Tynander på Aftonbladet nyss gjorde på sin blogg.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag håller med dig om Rose. En underbar golfspelare, varför kan han inte få ordning på sitt psyke det där sista så han också vågar vinna? Jag har hållit en extra tumme för honom hela helgen.
Fast med halva slutrundan kvar trodde jag nog mest på Goosen. Han gillar jag också, jag tycker han sååå coolt iskall. Ingen mer än Retief Goosen klarar av att göra hole-in-one utan att reagera med mer än ett småleende och en lätt vinkning till publiken. Hade det hänt mig så hade jag förmodligen hjulat runt hela golfbanan.

Postat av: Golfer

Cecilia: Om du läst hela bloggen så har du säkert läst om min hole in one. Dessvärre var jag ensam på banan så det blev ingen officiell HIO. Och inte hjulade jag heller, men stod med armarna i luften och hoppades att någon skulle se, men ack...och inte fick jag tag på vare sig sambo eller den sjuka golfkamraten på telefon. Men nästa gång, då...kanske jag hjular.
Nu ska jag kolla din blogg...

2007-04-10 @ 21:00:13
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Det måste ju vara världens hemskaste öde att göra HIO när man är ENSAM!?!!
Hoppas innerligt att du gör nästa på västa tävlingen med 1000 pers som tittar på, som ren kompensation!


Tack för att du var inne o läste o kommenterade på min blogg! Jag blir sådär barnsligt uppspelt av att någon läser o tycker till om något jag skrivit!

Som du ser handlar min blogg om träning i alla dess former (egentligen ska den nog handla mer om kost också, men det tycker jag är så satans tråkigt).
Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om golf... är ändå på golfbanan typ fem dagar i veckan och övar o övar o övar... men då skulle nog K-bladets läsare börja protestera...

Postat av: Golfer

Cecilia: Tack, det hoppas jag också. Framför allt hoppas jag att det händer igen.

Visst är det kul med besökare. Man riskerar att bli lite av en "bloggaholic". Lyssnade till Sigge Eklund (Bloggportalen) häromveckan, han sa att många bloggare blir "utbloggade" just därför att det blir ett gift. Så illa får det inte gå. Snart är värmen och de ljusa kvällarna här och då blir det mer tid på banan, men några fem kvällar i veckan funkar dessvärre inte för mig.

Nu när du fått en trevlig mat-blogg att besöka kanske du blir inspirerad att skriva om kost också, precis som jag blev inspirerad att hitta tillbaka till gymet igen när jag läste din blogg. Innan jag hittar dit får jag väl göra några (få) armhävningar. ;-)

Och jag kommer att hitta tillbaka till din blogg.

2007-04-10 @ 22:04:52
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0