Callaway Big Bertha 460 otillåten?

Ett rykte på nätet säger att Callaway Big Bertha 460 med 13 grader (HT) överskriver tillåtna värden och därmed är otillåten. Står inget på Callaways hemsida, men är ryktet sant lär det snart dyka upp information där. Callaway är kända för att ha en bra kundsservice.

Nyligen var det Nike som råkade ut för att en av deras drivermodeller överskred tillåtna värden och därmed inte är tillåten. Man kan ju undra, är det konkurrentbevakningen som gör att man upptäcker dessa felaktigheter? Borde inte klubborna vara kollade och dubbelkollade om och om igen innan de skickas ut på marknaden?

Edit: Fler som fångat upp ryktet på nätet och som noterat att Callaway ännu inte bekräftat. Läs mer här.

Kommentarer
Postat av: Richard

Vore kul om någon kunde jämföra en otillåten kubba och en tillåten klubba. Låt en hackare av normal kaliber testa och mät skillnaden.... är den så stor att man kan tacka EN klubba av fjorton för sitt spelresultat?

2007-04-29 @ 22:46:45
Postat av: Golfer

Richard: Jag har läst ett sådant test när de första trampolindrivarna släpptes. De med långsamma svingar hade ingen nytta av trampolineffekten, men däremot de som svingade snabbare. Om jag minns rätt tjänade dom kring 10 meter.

2007-04-29 @ 23:04:23
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: klanis

Jag har nu fallit för golfabstinensen och skaffat Viasat Golf. Trots kostnaden...

2007-04-30 @ 09:17:02
URL: http://klanisblogg.blogspot.com/
Postat av: Golfer

Klanis: Jag läste det i morse. :-) Kul för er. I vårt hem har vi inte ViaSat. Jag kollar fortfarande på inspelningen av Masters. Har kommit till slutet av dag två...men jag har förhandstittat på slutet.
Tack för att du hittade hit.

2007-04-30 @ 09:36:45
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0